شرایط و قوانین استفاده از لیون
ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی لیون، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش شرایط استفاده لیون است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای فروشگاه لیون منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای فروشگاه لیون تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعاریف
مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه لیون اقدام کند.
فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
شخصی حقیقی یا حقوقی می باشد که محصولات خود را در فروشگاه لیون عرضه و به فروش می رساند.اعتبار فروشندگان توسط فروشگاه لیون بررسی و مدارک موردنیاز اخذ می شود.
در شرایط خاص مثل فروش شگفتانگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و فروشگاه لیون مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
۱ روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر ۱ روز پس از زمان سفارشگذاری در فروشگاه لیون است.
– منظور از ۱ روز کاری، زمان آمادهسازی و ارسال کالا به انبار فروشگاه لیون توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات فروشگاه لیون استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه لیون ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه لیون به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت می گیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد فروشگاه لیون برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه فروشگاه لیون را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که ۱۰۰۰۰۰۶۶۷۳۶۵۴۵ تنها شمارهای است که فروشگاه لیون از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. همچنین این شمارهها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه فروشگاه لیون را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق آن وجود ندارد.
همچنین ممکن است فروشگاه لیون از طریق شماره ۱۰۰۰۰۰۶۶۷۳۶۵۴۵ برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سوال نظرسنجی ارسال کند.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان فروشگاه لیون ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام فروشگاه لیون است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به [email protected] اطلاع دهید.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
فروشگاه لیون به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
فروشگاه لیون متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت فروشگاه لیون ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات فروشگاه لیون ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط فروشگاه لیون جزئی از اموال فروشگاه لیون محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار فروشگاهلیون است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای فروشگاه لیون محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط فروشگاه لیون و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار فروشگاه لیون است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت فروشگاه لیون و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای فروشگاه لیون محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات فروشگاه لیون ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.lion.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت فروشگاه لیون هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.lion.ir ندارد تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش تماس با ما استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. فروشگاه لیون به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.- کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت فروشگاه به لیون وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند. فروشگاه لیون همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه لیون به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای فروشگاه لیون محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری بهحساب مشتری واریز خواهد شد.- فروشگاه لیون مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه لیون محفوظ است.- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت فروشگاه لیون ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه لیون محفوظ است. فروشگاه لیون در اسرع وقت وجوه دریافتی را به پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت فروشگاه لیون میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه لیون جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
– از آنجا که فروشگاه لیون یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط فروشگاه لیون بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد- در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی فروشگاه فروشگاه لیون، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده میشود.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفتانگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید (Lion) سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که فروشگاه فروشگاه لیون هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
فروشگاه لیون همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه لیون تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش فروشگاه لیون اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش فروشگاه لیون ارسال شود.
شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده
کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به ۲ دسته تقسیم می شوند:
- ۱.کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.
در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازی و استفاده نماید، در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل گردیده و مسئولیت آن بر عهده مشتری خواهد بود.
در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید.
۲.کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.
اینکه کالای شما شامل کدامیک از موارد فوق می شود، در رسید تحویل کالای شما قید گردیده است.
سیاست قیمت گذاری
با تمام احترامی که فروشگاه لیون به مشتریان خود قائل است،تمامی تلاش خود را به عمل خواهد آورد که قیمت و موجودی محصولات خود رابروز نگه دارد ولی از آنجا که فروشگاه لیون طیف گسترده ای از محصولات الکنریکی و الکترونیکی را ارائه می دهد وبازار دچار نوسانات قیمتی است،در مواردی امکان اشتباه یا نوسان در قیمت وجود دارد.
– اگر سفارشی قابل تحویل نباشد،فروشگاه لیون دراسرع وقت با سفارش دهنده تماس خواهد گرفت تا وضعیت پیش آمده را به ایشان اطلاع دهد.
– قیمت های ارائه شده توسط فروشندگان به عهده ی آنها بوده و فروشگاه لیون هیچ گونه مسئولیتی در قبال قیمت های ارائه شده توسط فروشندگان تقبل نخواهد کرد.
محتوای سایت
فروشگاه لیون با تمام منابعی که در اختیار خود دارد ،نهایت تلاش خود را می کند تا اطلاعاتی دقیق و صحیح درباره ی محصولات ارائه شده (از جمله عکس،قیمت،مشخصات فنی و…)از شرکتهای تامین کننده و منابع معتبر گردآوری کند.از آنجا که احتمال وقوع خطاهای احتمالی صفر نیست،فروشگاه لیون صحت تمامی اطلاعات خود را تضمین نمی کند.
کلیه محتویات سایت فروشگاه لیون شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت فروشگاه لیون تعلق دارد.
نظرات کاربران
هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمیشوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمیآیند. فروشگاه لیون ایت بههیچوجه به معنی تایید فنی فروشگاه لیون دربارهی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.
شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:
– بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسمالخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
– برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و بههیچوجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
– از پرسش و پاسخ دربارهی آدرس سایر فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
– پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
– از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.
توجه داشته باشید که نظر یا پرسش و پاسخ فقط باید در رابطه با کالا باشد، بنابراین برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان فروشگاه لیون (شماره تلفنهای ۶۶۷۳۶۵۴۵) تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید.
برای ارسال سایر درخواستها یا پیشنهادها، انتقاد یا شکایت های خود نیز از فرم صفحه “تماس با ما” استفاده کنید یا به ایمیل آدرس [email protected] ایمیل ارسال کنید.
قوانین بازگشت کالا
اگر شما به هر دلیلی از خرید خود منصرف شده اید،می توانید کالای خریداری شده را تا ۷ روز بعد از خرید به ما بازگردانید.
برای مورد قبول بودن کالای مرجوعی،کالای خریداری شده باید شرایط ذیل را داشته باشد.
– استفاده نشده باشد.
– بسته بندی کالا مخدوش نشده باشد.
– کالای خریداری شده باید در بسته بندی اولیه خود بوده و پلمپ باشد.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات روی کارتن و جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن امکان بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
در صورت مشاهده هرگونه مغایرت کالا با محتویات سایت،هرگونه اشکال فنی و مغایرت در کالای ارسال شده حداکثر تا ۲۴ ساعت به اطلاع گروه پشتیبانی فروشگاه لیون برسانید.بدیهی است پس از گذشت زمان مذکور شده،فروشگاه لیون هیچ گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.
در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و آسیب دیدگی در بسته بندی محموله دریافتی،ازدریافت کالا خودداری کرده و آن را به پشتیبانی فروشگاه لیون اطلاع دهید.
کالای مرجوعی در صورت تایید کارشناسان به اطلاع مشتریان خواهد رسید و هزینه ارسال به عهده فروشگاه لیون خواهد بود و شما می توانید به یکی از ۲ روش زیر وجه خود را درخواست کنید:
- درخواست بازگشت وجه به حساب مشتری
- شارژ کیف پول فروشگاه لیون شما
در صورت عدم تایید کارشناسان، هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود و کالا به مشتری بازگردانده می شود.
در صورت ممانعت مشتری از تحویل کالا،کالا تا ۳۰ روز نزد فروشگاه لیون باقی خواهد ماند.
نمایندگی
فروشگاه لیون در هیچ نقطهای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها و تراکنشهای مالی از طریق دفتر مرکزی پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی فروشگاه لیون اطلاع دهید.
– تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، فروشگاه لیون هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
– قوانین خرید اینترنتی از فروشگاه لیون بروز رسانی می شوند و خریداران گرامی موظف اند قبل از ثبت هر سفارش، از کلیه قوانین جدید در این بخش مطلع باشند.